måndag 1 augusti 2011

Gnälliga farbröder

Jojustja. Ni vet den där Morrisseykonserten jag skulle gå på? Jag hade fått biljett i födelsedagspresent, hade tagit ledigt, skulle få sovmorgon dagen ofter osv osv. Den blev inställd. Han tyckte det regnade för mycket gubbjäveln!!

Är de inte korvkiosker så är det nått annat. Vill han inte hålla sina konserter så behöver han ju inte åka på turné, eller? 

Tacka vet jag Jens Lekman. En kompis såg honom spela i Linköping för många år sedan. Konserten ställdes in av arrangörerna pga regn men han ställde sig på en ölback ute bland folket och spelade ett långt set i alla fall, i regnet.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Åh nej vad synd! Personligen har jag jefligt svårt för Morrisey och hans stil. Att sägs: "We all live in a murderous world, as the events in Norway have shown, with 97 dead. Though that is nothing compared to what happens in McDonald's and Kentucky Fried shit every day." är att gå lite över en väldefinierad gräns i mina ögon. Dessutom hade jag redan inann svårt för karln efter att ha sett en dokumentär om The Smiths. Synd på så otroligt bra musik!

    SvaraRadera
  2. Han är ju störd karln! Han har kallat kineser för en "subspieces", uttryckt förakt mot pakistanier och hunnit med en hel del andra klavertramp under sin karriär. Men han sjunger som en gud!

    Tyvärr blir ju listan på vettiga artister ganska kort om man ska gå efter deras personliga åsikter och vad dom hittar på vid sidan av scenen.

    Som sagt, synd på så bra musik!

    SvaraRadera