måndag 4 oktober 2010

Strålande utsikter

Natten var fantastiskt lugn. Klimpen somnade kl 19 och sov sen oavbrutet till kl 06.55. Den enda som hade problem att sova var jag som hade en släng av söndagsångest vilket kan tyckas märkligt eftersom jag varken var bakis, skulle till jobbet/skolan eller hade så många andra måsten att gruva mig för. Har dock haft en ökad känsla av att jag måste göra nått vettigt med mitt liv den senaste tiden, som att jag bara står och stampar utan att nått händer. Utbildningen drar ut på tiden, vi har inga pengar och kan därför inte ens sätta upp kortsiktiga mål i form av en resa att se fram emot, dessutom börjar föräldraledigheten kännas allt mer isolerande. Har trots allt bara varit hemma en månad nu och har till viss del hållit mig undan öppna förskolan och andra sociala sammanhang för att få in rutiner och bli lite varm i kläderna innan jag ger mig ut i småbarnsdjungeln. Damen har dessutom varit sjuk i perioder och har därför inte varit välkommen på öppna förskolan. Börjar ändå känna mig redo för de sociala sammanhangen nu, mer än redo. Nu är det enda återstående problemet att vi ska tajma öppettiderna med sömnen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar