onsdag 7 december 2011

Kära tomten!

Vi har önskat oss en dammsugare i julklapp....FY FAN VAD TRÅKIGT!!!!!!!!!

Jag vill inte vara vuxen! Jag vill önska mig en pulka, en hundar eller en varg i julklapp och inte en jävla dammsugare. Tur att man har barn och kan åka snålskjuts på deras barndom. Återuppleva sin egen liksom. I morse kollade jag och Klimpen på Pippis jul. Eftersom ungen knappast lär komma ihåg förra julen, hon var ju bara dryga året, har hon ju ingen förförståelse för vad jul är. Hon har ju ingen aning om att hon ska längta och se fram emot det här. Jag tyckte därför det var på tiden att börja bygga upp förväntningarna lite. Astrid Lindgren förklarar ju bra i Pippi och Emil vad julen går ut på så jag tänkte att vi kan börja där i alla fall. 

2 kommentarer:

  1. Vi har önskat oss en kaffebryggare. Suger itne lika hårt som en dammsugare men det känns avskyvärt ändå./Tekrånglat

    SvaraRadera
  2. hehehe...nej, man går ju inte ner i brygga av lycka precis

    SvaraRadera