fredag 9 december 2011

Sakletare

Efter gårdagens misslyckade containerskämt har jag tänkt mycket på containrar. När jag var liten älskade jag containrar och jag har fan hittat allt man kan tänka sig i diverse blå (och gröna) containrar. Jag följde i Pippis sakletarspår, driven av både min mor, min far och min morfar som alla är sakletare av rang. Medan andra barn uppmanades att hålla sig undan containrar uppmuntrades dumpster diving snarast i min familj. Containerfynd var ett ständigt samtalsämne. Eftersom jag har haft lyckan att hitta en fellow sakletare i H.Ä.S. är detta något som kommer föras vidare till nästa generation och nu när jag har lagt ett extra innertak över bjälkarna i vårt vindsförråd har vi plats med ett par m³ till.

Hela världen är full med saker, och det behövs verkligen att någon letar reda på dom. // Pippi Långstrump


För många verkar intresset för att leta saker mattas av med tiden..."kanske slutar vi bara notera dem, för upptagna med att göra andra saker..."


En väldigt fin kortfilm: The lost thing



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar