fredag 6 maj 2011

Beroendet är konstant, preparaten skiftar

Om man slutar snusa och tillfälligt tar upp rökningen istället så får väl det betraktas som något positivt. Jag ser det som ett övergångsberoende, precis som jag såg på snusen när jag slutade röka... Det är ett sorts metadonprogram för en inbiten snusare. En antabusvariant hade dock varit att föredra. Beroendet är konstant, preparaten skiftar! Nästa vecka ska jag knapra morötter och sluta röka! Om jag hade varit katolik hade jag jämför det här med skärselden men nu är jag inte det utan konstaterar bara att högt-ärad-sambo har ett helvete att se fram emot.

Snart ska jag göra familjen sällskap på badhuset och våndas över mitt midjemått och all choklad jag unnar mig i mina beroendeväxlingar.

Jaja, trevlig helg på er (...som inte snusar, ni andra kan gärna få ha en överjävlig helg)!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar