söndag 29 maj 2011

Poule au vin avec œufs sur le plat

Har haft en dålig period och inte ens orkat beklaga mig över alla uppförsbackar som tillvaron i den overkligt platta staden rest emot mig den senaste tiden. Ikväll känns det som att jag nått en ny bottennotering och tänkte bara dela detta.

Jag har inte bara hållit mig undan min egen blogg utan även de jag troget brukar följa. Tänker att om jag själv inte kan fästa bläck på papper (...jaja, tecken på en skärm låter så jävla tråkigt) har jag fan inte rätt att unna mig nån vettig läsning heller. Har därför straffat mig själv och koncentrerat mig på studierelaterad svada och lidit i tystnad. 

Livet var ju trots allt bättre när jag skrev mer aktivt...om jag nu mått dåligt på grund av att jag inte skrivit eller om jag mått dåligt och därför inte förmått mig att skriv...det kan man ju fråga sig...hönan eller ägget, vem var först. Men nu ska fan hönan plockas, kokas med vin och till det ska jag äta ett stekt ägg!

Mitt middagstips från mig till dig: Poule au vin avec œufs sur le plat  

Sov så gott!

8 kommentarer:

  1. Lycka till med anrättningen! Känner igen det där med svacka i bloggandet. Svackor överhuvudtaget är jäkligt trist.

    SvaraRadera
  2. det är motigt med bloggandet nu. jag vet inte, det är ju inte som om inget händer men jag rannsakar lite mer och tänker att det kanske inte är så himla roligt för alla att läsa att vi grillade i lördags.tex. fast just det ska jag blogga om nu kom jag på!

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara nåt dom går...
    Förmodligen är det våren, den uppbyggda förväntan på att det snart är sommar och vardagen som jäklas med oss...
    Håll i, det blir bättre.

    SvaraRadera
  4. Tror det är dags att jag slutar tycka synd om mig själv och bara gör det som bör göras...dvs klaga av mig här istället!!

    SvaraRadera
  5. Puh du e tillbaks.

    SvaraRadera
  6. Ingen kan vara nere med en ballong! //A.A. Milne

    SvaraRadera
  7. Jag menar tillbaks på bloggen hehe, det var tyst länge :-)

    SvaraRadera