torsdag 14 juli 2011

5 nyanser av scoutgrönt

Av någon outgrundlig anledning bytte min mobilvänliga bloggversion plötsligt färgtema under några veckor. Från stilrent och elle-interiör-korrekt vitt till 5 olika nyanser av scout-grönt. Eftersom jag själv inte varit inblandad i färgskiftet och hoppades på att allt skulle återgå till det normala utan min inblandning blev jag mycket glad när det också gjorde det. Jag har dock mina teorier om vad eller snarare vilka som kan ligga bakom.

Jag misstänker att nån scout med datormärke fått i uppgift att kartlägga scoutföraktet i Skåne inför den stundande knopfesten (Jamboree på scoutspråk), att denne underrättelsescout snappat upp mitt namn och smittat min blogg med nått muterat grönmossevirus. Jag har ännu inte funnit några spår, inte ens en liten jugendspillning men jag lovar att återkomma om det skulle dyka upp något bevis.

Nu är ju hur som helst ordningen återställd på bloggen. I Kristianstad befruktar man dock ett utbrott av mässlingen och så kan det gå när man springer runt och försöker smitta oskyldiga människor med virus helt utan anledning.



Efter moget övervägande valde jag att inte bifoga bilder av formationsmarscherande scouter i uniform då känsliga läsaren lätt kan förväxla dessa med andra, mindre rumsrena ungdomsorganisationer. Jag ger er istället denna bild på en glad scout. 



Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar