söndag 3 juli 2011

Korrigeringar

Bokbilderna till höger är sedan länge inaktuella såg jag av en tillfällighet. The Corrections eller Tillrättlägganden av Jonathan Franzen var helt fantastisk och rekommenderas varmt! Synd att jag redan har läst hans senaste bok "Freedom", annars hade jag ju kunnat läst den nu och njutit ännu mer. Om någon kan tipsa om nått som påminner om Franzen så gör det, snälla, jag blir jätte glad då!

John Ajvide Lindqvist har jag nog tyvärr börjat tröttna på lite. Jag fullständigt slukade allt han skrev tidigare men efter Lilla Stjärna (som var väldigt bra) var mina förväntningar oförtjänt höga. Novellsamlingen "Låt de gamla drömmarna dö" som bla innehåller fortsättningen på "Låt den rätte komma in" rymmer ett par helt ok noveller, någon som är riktigt bra men i det stora hela blev jag lite besviken. När jag i förra veckan läste "Tjärven", hans senaste kortroman, ville jag bara läsa klart den så jag kunde fortsätta med nått annat istället....tråkigt för jag gillar ju Ajvide och hans fantastiska karaktärer. För att han inte ska bli ledsen över detta spelar jag en bra låt för honom!



När jag hade läst ut "Tjärven" läste jag Jens Lapidus senaste "Livet Delux" och det var ganska skönt, underhållande, lite som att kolla på en film...men samtidigt lite...lamt. Nu har jag gett upp att försöka hitta Karl-Ove Knausgaards Min Kamp som e-bok och köper den istället på pocket för jag vill verkligen läsa den nu! Under tiden läser jag Lasse Wierups Kokain för den fanns på biblioteket...som e-bok och "Samlade Svenska kulter" av Anders Fager...som verkar riktigt spännande!

Just fan! Om ni inte har lyssnat på Mark Levengoods sommarprogram tycker jag att du gör det nu med det samma, han var jätte bra! http://sverigesradio.se/sida/laddaner.aspx?programid=2071


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar