tisdag 12 juni 2012

Gaffa+Spotify=MEGA

Det slår mig plötsligt hur jävla bra jag har det. Ibland tar man det bara för givet men just nu så inser jag att det förmodligen aldrig varit enklare att upptäcka ny musik. Sitter och går igenom skivrecensioner på Gaffa.se medan Liten sover. De som verkar vara av intresse lägger jag i en mapp döpt 12-06 och där kokas de sedan ner till guldkornslistan - 12-06 shortlist. Om nån hade berättat det för mig när jag satt och vaktade rec- och pausknappen på pojkrummet med tracks på högsta volym hade jag förmodligen...ja vad fan hade jag gjort då? Spotify är fan det bästa som hänt sedan Kaj Kindvall!

Eftersom Liten är satt i karantän fick dagispersonalen komma ut och möta Klimpen på gården när vi lämnade idag. Det var väldigt konstigt. För Klimpen är prickar märkligt nog inte något negativt utan någon form av prydnadsmärken som ska visas upp. Synd att inte värden delar hennes syn på saken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar