onsdag 13 juni 2012

Vattkoppor, karantän och nyförkylda ungar

Igår återförenades Quizter Pettersson på Far i hatten i den ärofyllda tävlan om berömmelse och gamla värdelösa vinylskivor. Popquiz måste vara det bästa som hänt samhället sedan musikkrysset och det är fan i min lilla låda inte så dåligt! Vi stred hårt men föll på mållinjen (eller ganska långt innan faktiskt). Men kul hade vi och jag drack öl iklädd mina nya Camper som landade på posten igår eftermiddag. 

Dagen har inte varit lika glamorös. Vattkoppor och nyförkylda ungar, varav en är så prickig att det inte går att vara bland folk. Min kreativitet har det detta till trots inte varit nått fel på idag. Trots en förlamande trötthet och en begynnande förkylning har jag hållit modet uppe, inte bara på mig själv utan även på de två stackars sjuklingarna. Tror att det var Gondry-videon i morse som gjorde det. Jag blir alltid lyckligt varm av att se hans videor/filmer och vill gärna vara mer kreativ än jag är, bygga modeller och fantasifulla uppfinningar som inte gör något konstruktivt över huvudtaget. 

Det blev dock ingen dans i morse, Klimpen tröttnade halvvägs in och ville hellre lyssna på Yllet (från kåldolmar och kalsipper) så det gjorde vi...många gånger.

1 kommentar: