fredag 25 februari 2011

Mammons tempel

Igår gjorde jag och Klimpen en insats för den ekonomiska tillväxten genom att skapa arbetstillfällen på ett av stadens köpcenter. Klimpen siktade in sig på att riva och rasera men på min inrådan begränsades demoleringen till att istället kladda ner alla fönster och speglar vi passerade med saliv. Om du är fönsterputsare så räcker det med ett tack i kommentarsfältet!

Sen åt vi grekisk nationalrätt, visserligen på burk men en kulinarisk exkursion likaväl. Klimpen erövrade även nya färdigheter i att dricka med sugrör. Det är inte tal om att dela på drycker än eftersom backflush effekten är för stor och hon lämnar grumlig bottensats efter sig i glaset. Men, med tanke på hur smart hon är så gör hon det nog med flit så hon får behålla allt själv, bra där Klimpen!

Eftersom vi nu upphävt besöksförbudet anlände den första av MÅNGA inplanerade besökare under gårdagen. Min mor har inhysts i arbetsrummet och släpper nu loss sin omsorger över alla som kommer i hennes väg, vilket uppskattas väldigt av den yngre familjemedlemmen, de äldre tenderar att irritera sig något på allt daltande. Jaja, nu får jag lite avlastning och kan ta hand om leprapatienten på gatan, skriva in mig på arbetsförnedringen, vända papper och göra allt annat tråkigt som hopat sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar