måndag 7 februari 2011

Walking dead

När jag inte trodde att det var fysiskt möjligt att vara tröttare än jag var förra veckan visade det sig att min kropp kunde pressas till ett tillstånd som idag troligen går att likna vid en Zombies. På grund av gårdagens bakfylleångest hade jag svårt att sova, och det hade även Klimpen (av andra orsaker får vi hoppas). När jag somnade så vaknade hon och när hon somnade så somnade jag också, det kan eventuellt vara så att jag sov när jag vaggade henne också och att jag bara drömde att jag satt och klappade henne kärleksfullt på huvudet i ett par timmar. Det kommer vi nog aldrig att få veta och det är förmodligen lika bra.

Klimpen passade på att testa hur mycket väta hennes overall klarar att suga upp och det visade sig att den kan absorbera otroliga mängder regnvatten, kan vara bra att veta. När jag väl lyckats fånga in den lilla vilden hade hon hunnit rulla sig i både jord och grus och såg ut som en chokladglass som någon tappat i grus...ungefär.

Idag passade högt ärad sambo på att ta en sjukdag från skolan för att ha närmare till toaletten, även hon mer än lovligt trött och sliten. Eftersom allt redan var skit passade vi på att ta itu med högarna av myndighetssvada som annars riskerat dra bokhyllan ur sin fästen. Vi har suttit i trettioelva telefonköer och fått höra hur tacksamma dom är för att vi väntar, hur stor personalstyrkan är hos försäkringskassan och hur lång tid det tar tills personalen fikat klart.

Ansökan om nedsättning av återbetalning till CSN, check!
Ansökan om jämställdhetsbidrag och hot-mail till Göran Hägglund, check! 
Ansökan om bostadsbidrag, check!

Jag känner mig nu tom och fullständigt dränerad på den lilla energi jag faktiskt lyckats frambringa med kaffe och socker och ska därför ta en sväng på stan för att försöka hitta ett par jeans som passar vår obefintliga klädbudget. Om bloggen inte uppdateras på ett tag så beror det förmodligen på att jag dött eller somnat i en rännsten. Eventuellt flippar jag totalt och blir omhändertagen och undanstoppad. Enligt uppgift är en vistelse på undantag i alla fall relativt billig och man får ju rena vita kläder vilket inte varit helt fel. Hjälp att sova kanske man också kan få...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar