tisdag 22 februari 2011

Tallest man on earth

Nu när jag ändå håller på så kan jag ju ta tillfället i akt och tipsa om den här mannen. Att han skulle var längst i världen tvivlar jag på men han kan bli väldigt stor. Här har vi handskats något vårdslöst med denna skiva vilket lett till att den är aningen sönderlyssnad men jag hoppas att det inte kommer hindra er från att begå samma misstag.




Tallest Man on Earth - The Gardener - A Take Away Show from La Blogotheque on Vimeo.


Tallest man on earth - These Days (Nico Cover) - A Take Away Show from La Blogotheque on Vimeo.

hoppas ni har hört originalet med Nico...annars kan ni lyssna här under...




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

  1. Intressant sida du har.. och mycket mer bloggande än i min.. men kanske det blir mer. Tack för tipsen som du skrev.. Och grattis till er med. Hoppas vi kan "besöka" varandra här lite..

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via ketchupmammans blogg där du kommenterat. Du skriver himla bra och roligt och vad gäller biljävlar av märket passat med lepra så är likheten kuslig. Även jag bor i ett blåshål, dock utan barn och sambo förstås men med samma märkliga mani för att spara plastburkar (och påsförslutare). Måste aktivt bestämma mej för att slänga en plastburk varje gång jag får minsta mjukostburk över. Log lite skamset när jag insåg att även jag tycker att tofulinelådor är liomousiner i plastburkarnas rike. Jag kommer återvända hit OFTA! Tack för skönt godis för hjärnan.

    SvaraRadera
  3. @ Anonym: Beklagar igenkännandet! Livet är inte lätt men man får försöka fylla det med meningsfull aktiviteter som burksamlande och att beklaga sig i pretentiösa och högtravande ordalag, det blir som mer legitimt då, som att dricka sig full på dyrt vin istället för Marinella. Det glädjer mig dock att du hittat hit och planerar att återvända!

    SvaraRadera
  4. Även jag kände igen mig i burkskåpet, men jag håller inte med er om tofulineburkarnas förträfflighet.

    En bra plastbytta är så fyrkantig som det bara går, så att inget utrymme går till spillo i skåpen. Det gäller givetvis burkskåpet men är ännu viktigare i frysen (jag kanske mer är en samlare av fryst mat än av burkar då?).
    Dessutom ska en bra burk inte ha en kant som håller kvar diskvatten när den står upp-och-ner i disktstället.

    SvaraRadera
  5. Kan hålla med dig om kanten där det irriterande diskvattnet samlas, det är en klar nackdel. De rundade kanterna passar dock vår frys bra eftersom den har avrundade kanter på insidan pga att den sällan avfrostas. Kan hända att den rasar på listan om den skulle tömmas på sitt snöiga innehåll...

    SvaraRadera