lördag 12 februari 2011

Slutet gott allting gott

Spoiler alert!!!!! Six feet under final


I går kväll var vi bänkade i soffan och förväntningarna var höga. Vi hade lyckats avstyra besökare, maten blev klar i tid och Klimpen slocknade så fort hon la huvudet på kudden. 

Vi har snabbt och mycket engagerat sett två och en halv säsong av Six feet under på ett par veckor och igår skulle vi se finalen. Det kanske kan tyckas tragiskt att vi spenderar de få timmar per dag vi ses framför en TV men den senaste tiden har vi inte haft något större val eftersom båda två varit fullständigt utmattade. Men visst, tragiskt har det ju varit. Det är ju inte den glättigaste och muntraste serien som producerats precis men den får mig ändå att må väldigt bra. Jag som sett den tidigare visst ju på ett ungefär vad som väntade men det gjorde den inte sämre denna vända. 

Jag skrev i ett tidigare inlägg om det fantastiskt dåliga slutet och jag känner idag att jag kanske borde korrigera mig aningen. Om de klippt bort de sista minuterna av slutet hade jag varit helt nöjd, det som visas där förstör bara och det kändes plötsligt som att manusförfattarna riktade sig till stereotypa TV-tittare utan förmåga att tänka själv. Ett klart brott från linjen man hållit fram tills dess.

Hur som helst toppar den fortfarande min favoritserielista där den har gott sällskap av The Wire och ett par andra godingar från HBO.

Ska tillägga att min älskade lilla dotter sov till 7.30 imorse. Så länge har hon inte sovit på flera veckor och idag är jag helt utvilad. Solen skiner dagen till ära och vi har just kommit hem från öppet hus på ett av stadens föräldrakooperativ. Högt ärad sambo skissar på lite blogghuvuden att pryda Velourpappan med och jag är kreativ på mitt håll...eller vad det nu kallas...

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar