fredag 29 april 2011

En onödig förklaring

Det här med bloggföljare är lite av en vetenskap för mig. Jag har förstått att man kan följa bloggar på olika sätt. Jag har tex valt Google Reader där jag enkelt kan följa uppdaterade bloggar utan att behöva spendera hela dagarna med att klicka runt. Sen kan man ju klicka i sig som offentlig följare direkt på olika bloggar, som jag också gjort i vissa fall (oklart varför jag bara gjort detta i vissa fall).

Nu har ytterligare en läsare valt att följa Velourpappan direkt på bloggen och eftersom jag inte har någon widget (visst kallas dom så) som deklarerar vilka som prenumererar på mina betraktelser känns det taskigt att hänga ut er nu. Jag menar, ni kanske inte är beredda att stå för att ni ibland tittar förbi och jag klandrar er inte om så är fallet. Jag känner dock att jag borde förklara varför jag inte valt att visa upp er. Till en början kändes det klent att ha en ruta som deklarerade frånvaron av abonnenter men när jag så fick en lyckades jag inte fixa fram någon snygg widget som kunde visa min måttliga popularitet. Nu har jag iaf fått en till följare och det glädjer mig mycket. Hjärtligt välkommen och om jag inte välkomnat den tidigare följaren så hälsar jag dig också hjärtligt välkommen, ni vet vilka ni är! Jag uppskattar alla andra läsare också, jag är inte den som favoriserar, vilka ni än råkar vara. Jag tänkte först att jag skulle dra nån jämförelse till pappaKs dilemma gällande favorisering men insåg att det inte riktigt är samma sak. Ett bra inlägg har han dock skrivit den gode K. 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

  1. Själv fick jag en lätt släng av hybris när antalet besök passerade 1000 i min räknare men insåg straxt att jag själv stod för hälften av dessa besök trots att jag bett att blogger inte ska räkna mina egna besök.

    SvaraRadera