tisdag 19 april 2011

Vinna eller försvinna

En fördel med att bli väckt med kallt vatten tidigt på morgonen är att man får en massa gjort. Tack vare Klimpens modiga tilltag i morse cyklade vi ut till Kolonia på förmiddagen och vände upp och  ned på trädgårdslanden. Jag grävde och Klimpen jagade daggmaskar. Nu ska vi bara invänta rätt temperatur så slänger vi ner fröerna och hoppas på det bästa. Känner att vi curlade lite väl mycket med våra växter i fjol. Försådde inomhus, skolade in (ut) dom för utomhusvistelse, och planterade sedan under högtidliga former ut dom på lotten. I år får de klara sig själva, inget daltande. Vinna eller försvinna! Eventuellt får dom lite vatten om dom är snälla. Kanske t.o.m. lite nässelvatten vid nått festligt tillfälle men där drar jag fan gränsen!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Sånt där gör mig avundsjuk... allt utom uppvaknandet vill säga. :D Jag tyckte att det var nog brutalt med en väckarklocka och en sambo som pratade med mig.

    SvaraRadera
  2. Snicksnackande innan morgonkaffet = inte ok!

    SvaraRadera