söndag 17 april 2011

Precis som i Bangkok

Vi kollade på True Grit i fredags medan vi avnjöt undertecknads hemmalagade Pad Thai. Om sällskapet hade varit lite mer beresta hade dom förmodligen sagt att den smakade precis som i Bangkok men nu var dom inte det. Som tur är så har jag varit i Thailand och det ska jag säga er att maken till thaikock har sällan skådats i denna delen av vår nordliga avkrok.

Ja, då vet ni det!

Söndagsångesten infann sig som väntat och alla borden och måsten samlades i det lilla åskmoln som följt mina mindre spänstiga steg under dagen. Så nu ska jag ut och springa av mig lite frustration och förhoppningsvis några gram av det fett som märkligt nog ansamlats runt min midja. Upptäckten gjordes på badhuset under tidigare nämnda fredag när jag speglade  min atletiska kropp. Det visade sig att min sinnebild inte alls överensstämde med vad som återgavs framför mig. Som tur är går det ju att ändra på...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Trots min oberesthet har jag ju ändå besökt green mango och att din pad thai var lika god som deras måste väl vara en likvärdig komplimang?
    /H.Ä.S.

    SvaraRadera
  2. Du är allt för vänlig, Högt-Ärad-Sambo ;)

    SvaraRadera