fredag 1 april 2011

Soffliggarna

Noterade att Tuffast av alla och Bloggfrossa & mannen som blev trött... följde en serie jag inte hört talas om tidigare (förmodligen för att den går på TV) men missade bäst före datumet på SVT play. Som tur är finns det ju alternativ till de officiella kanalerna och dessa har nu lokaliserats. I vanlig ordning hade vi svårt att hålla oss och rev av de första 6 avsnitten på ett par dagar. Ja, vi ligger en del på soffan. Vi röstar, men vi trivs också bra på det vadderade sofflocket. Nu har vi i alla fall bara ett avsnitt kvar och i vetskap om att det är svårt att hitta något annat sevärt drar vi oss för att titta på det. 

Upptäckte dock, till min stora glädje, att tredje säsongen av Nurse Jackie har börjat sändas i USA samt att det nya HBO dramat Mildred Pierce har börjat gå. Tror därför vi kommer lämna Downton Abbey bakom oss inom kort. Dessutom spelar de i skrivande stund in en andra säsong som kommer sändas i höst.

Snart kommer också Game of Thrones...kan bli bra det här, även om inte våren kommer på riktigt!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

  1. Själv har jag följt "Downton" hela vintern och uppskattat den välgjorda serien. I USA görs spännande, vitsiga, roliga, otroliga serier. Men i England görs välgjorda, trovärdiga serier. Saknaden på lördagkväll är för min del stor. Detta framgår kanske av mitt inlägg från idag där jag också kommenterar tv...

    SvaraRadera