fredag 15 april 2011

Thoughts of Rain

Klimpen gillar normalt inte regn men i Tisdags accepterade hon väderleken trots att Gud förmodligen tagit vätskedrivande och fullständigt pissade ner på oss hela dan. Vi fick ha lekplatserna för oss själva och även vattenpölarna var märkligt nog folktomma.

När Klimpen för några månader sen sov både gott och länge två gånger om dagen fördrev jag tiden med att delta i Internet tävlingar, nått vettigt måste man ju fördriva tiden med när man inte  ens orkar skratta åt familjelivs forum längre.  Det resulterade i ett par biobiljetter och ett utlovat bokpaket som skulle ha kommit för ett halvår sedan. Det gjorde det ju naturligtvis inte men i Tisdags skulle det ligga och vänta på det lokala postkontoret/kiosken/ATG-ombudet/apoteket. Det gjorde det också. Jag är nu ägare av Anders Fagers Samlade Svenska Kulter som jag har hört mycket gott om. Fick även Tony Blairs memoarer "Mitt liv min resa" som jag inte bemödar mig med att länka på ngt sätt men eventuellt lägger upp på tradera inom kort. Nån deckare fick också följa med men jag är så trött på deckargenren att jag inte ens kollat titel eller författare.

Vet inte när jag vann något senast och i den euforin som lätt följer i såna här situationer köpte jag en trisslott, helt förvissad om att det är nu det händer. Men det var det inte och jag kände mig lurad och väldigt dum. Men eftersom det är så sällan den där I´m-on-a-roll-euforin infinner sig så köper jag väldigt sällan lotter, så det var kanske ok den här gången. Du och jag Sisyfos, du och jag!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar