måndag 21 mars 2011

Bajslukt, gröna klumpar och en mycket sjuk bil

Idag har jag haft mycket att vara tacksam över. Källan till bajslukten i vardagsrummet är äntligen lokaliserad. Det visade sig att någon hade gnuggat en bajsig stjärt mot en av soffkuddarna. Den är nu avlägsnad, fläcken alltså. När soffkudden var på rengöring gjorde klimpen ett udda fynd mellan kuddarna i soffan. En märklig lite grön klump av okänt ursprung. Jag vet ännu inte vad den är men jag är tacksam för att hon uppmärksammade mig på den och inte bara åt upp den som hon brukar. Den har för länge sedan slutat lukta men är ändå äcklig, mycket på grund av sin gröna färgen. Om färgen är original eller ej vet jag inte. Klimpen kanske kände igen smaken när hon hade den i munnen men hon har inte avslöjat något än. Hon har inte heller visat några tecken på förgiftning.

Framhjulet på bilen gnisslar, men bara efter en stunds körning. Det är bra eftersom man då slipper skämmas när man passerar uteserveringarna på torget utanför, på väg hemifrån. Misstänker att det är ett hjullager som är gammalt, gnällig och i behov av pension. Skönt att veta vad jag ska lägga min föräldrapenning på nu så jag inte behöver fundera på att köpa ett par skor som inte läcker in eller nått annat onödigt.

Vi är friska, alla tre. Klimpen håller sig för örat och säger aj ibland vilket hon aldrig gjort förut så vi glädjer oss väldigt åt hennes framsteg i sina uttryck.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Ledsen att behöva säga det, men... när bilar börjar jävlas ska dom bort. Resor till verkstan bara förlänger pinan och du kommer inte hinna hem innan nåt annat jävelskap tar vid. Den ekonomiska verkligheten som föräldraledig tillåter det kanske inte, men måste man ha bil, kan man kan ta bort väldigt mycket vardagsångest genom att byta...

    SvaraRadera
  2. Jag resonerar som så att vi sparar rätt mycket på de stora kostnadsposterna genom att ha en trasig bil som man inte vågar köra med. Den drar ju inte så mycket soppa när den bara står stilla. Kanske borde lägga ett 6 pack väl synligt i framrutan och en skruvmejsel på förarsätet och hoppas på det bästa... Jag hade inte sörjt om den blev ett försäkringsärende!

    SvaraRadera