tisdag 1 mars 2011

Lönearbete - svett i mitt anlete

Jaha, då var jag snart anställd och jag kan ju inte påstå att det gör mig på så mycket bättre humör. Det är ju inte så att jag vill arbeta för mina pengar men eftersom jag är man för min hatt får jag bara kuva mina högre ambitioner och göra det som ska göras! Efter att ha vankat runt i min och Klimpens bubbla sen Juni har jag ju såklart påverkats av detta och nu vill jag plötsligt inte göra nått annat. Fan! Varför skulle dom där föräldradagarna ta slut så jävla snabbt och varför kan inte Klimpen vara hemma med mig istället för att gå på dagis. Jag är ju lärare snart (om jag inte fortsätter gå hemma dvs) och kan ha hemskolning med lilla fröken. Det är inte bra det här...men...

Måste fixa para, måste fixa flouse 
Trött på kärringarna som hänger uppe på soc 

Men jag e baxare, så det ska inte va problem, från betongen 

Så man kan inte va klen 



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Grattis med jobbet! Det är jo kul att komma igång igen.. Men kan tänka mig det kräver en ny omvänding av livet. Precis som det säkert gjorde att skulle gå hemma så lång tid. Jag tror det kommer bli hur bra som helst. Men även om jag inte själv är pappa förstår jag dig..

    SvaraRadera
  2. Jo det är väl bara att göra det som ska göras, bita i det sura äpplet och dra sitt strå till stacken (för att använda populära klyschor). Eventuellt blir det ju fler pappaledigheter man kan se fram emot...

    SvaraRadera