tisdag 1 mars 2011

Klimpen i bild

Klimpen kikar ut från sin fängelsecell och längtar till lekplatsen eller kanske de stora blöta lerpölarna i parken. Dom skitiga fönstren som hon försöker titta ut igenom är numera rena...bara så ni vet! Eventuellt inspekterar hon om paradisträdet har repat sig efter hennes senaste omplanteringsförsök...det går så där kan jag tillägga! Klimpens farmor har blivit barnklädesfabrikör på äldre dar och förser sin sondotter med ekipering så ofta hon hinner. Nu har "Dockan" fått en matchande beklädnad.



Till min stora glädje börjar Klimpen nu visa ett genuint intresse för musik och då i första hand för vinylbackarna jag barnsäkrat på golvet. Ibland tar vi en titt och bläddrar lite försiktigt bland dyrgriparna. Ibland lyckas Klimpen forsera mina barnsäkringar och tittar på egen hand, inte lika försiktigt då... 

Som sin far har hon ett öga för fina skivomslag och har hittat ett par favoriter, här är en. 











Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Underbart!! kommer ihåg när jag satt som liten och kollade skivomslag. Så kunde man ju även var alla repor i skivan var....:)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att så få ungar kommer få tillfälle till det idag när allt digitaliserats. Blir ju inte riktigt samma sak med mp3:orna eftersom dom saknar den fina förpackningen :(

    SvaraRadera