tisdag 22 mars 2011

Vinden har vänt

Nu är det inte stanken av barnbajs som sticker i näsan på mig när jag skrider genom lägenheten utan Fru Fortuna som smeker mitt ansikte med ljuvt kaffedoftande andedräkt. Jag har fyndat och haft en fantastisk tur!

Igår var jag och Klimpen på öppna förskolan och hon visade sin allra bästa sida och började med att gå runt och hälsa på alla, hej, hej, hej! till föräldrar, barn, stolar, vägguttag och allt annat som förtjänade en lite hälsning. Hon gör inte skillnad på person och person eller person och ting vår lilla fröken. Det tycker jag är fint! Artig och välartad är hon den lilla Klimpen. Konstnärlig också visade det sig. Nån hade riggat upp papper på ett ritställ som Klimpen gick loss på med stor frenesi beväpnad med kritor i båda händerna, ibland även i munnen. Jag har försökt väcka intresse för detta tidigare eftersom hon har konstnärer på båda sidor av släkten, även om det på min sida mest har målats tjädrar och fasaner i skogmiljö. Hur som haver tänkte jag att det ju inte hade varit helt fel att få gå på lite mer vernissager i framtiden med vin och snittar och allt vad det innebär. Idag begav vi oss alltså ut på secondhandrunda för att införskaffa material till en lämplig ritbord åt vår blivande konstnär, här duger det inte att lägga papperet på ett bord inte. Solen stekte ordentligt när far och dotter estet vandrade genom staden, våren har kommit nu och den är hjärtligt välkommen. Vi strosade runt en liten stund på Sopstationen, den största och kanske bästa secondhandbutiken vi har eftersom de har en väldigt  kundvänlig prissättning. Efter ett par svängar mellan hyllorna faller våra ögon på ett ritbord som fortfarande är förpackat i sin kartong med både griffeltavla och whiteboardtavla för 100kr. Jag faller på knä och prisar gud för att hon äntligen låter välsignelserna falla över oss, Klimpen välter en bunt med skidor. På vägen ut hittar jag även en gjutjärnsgryta från Husqvarna och en Moccabryggare. Summa summarum 250kr.

Nu dricker jag utsökt kaffe, äter billig choklad med väldigt lite kakao och njuter av solen som värmer mitt ansikte genom köksfönstret!

Hade tänkte lägga upp en låt på sisyfostemat idag men nu tycks det ju inte behövas...nåja, låten är jävligt bra så jag gör det i alla fall...sensmoralen tycks vara att stenen tillslut rullar över krönet och det tycks den ju har gjort idag.

115th dream - Bob Dylan



P.s. återigen har jag valt en inläggstitel som syftar på en låt av en artist jag inte har mycket till över för. Ville bara klargöra den saken så att det inte blir några missförstånd angående min musiksmak.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Du är helt fantastisk! Klimpen är nog väldigt lycklig över att ha en sådan otroligt fin pappa! Det hade jag varit om jag hade fått växa upp med en sådan far. Creed skall du ha!

    SvaraRadera
  2. Nu sitter jag här och rodnar igen! Väldigt snällt sagt, tack så mycket! Och kul att du hittade hit!

    SvaraRadera