torsdag 17 mars 2011

Orkanen med regn som kuliss

Eftersom vi inte hade några besökare förra helgen passade det ju bra att mina föräldrar kom på besök i Tisdags. Det var i och för sig inte helt olämpligt heller då jag provjobbade i går och tog tillfället i akt och återupptog akademiska åtaganden som av olika anledningar (främst lättja) varken påbörjats eller avslutats. Mina kära föräldrar har därför sysselsatt sig med att vakta Klimpen, vilket inte var den lugna parkpromenaden de förväntat sig. Idag vaknade hon t.ex. kl 4 och ville bara sova i 20 minuters intervaller och bli vaggad på axeln fram till kl 6. Hon är därför sitt gnälliga jag som inte vill äta och inte vill sova när hon borde. Kan ju vara lite nyttigt för dem att se att jag faktiskt har en del att göra på dagarna och att Klimpen inte alltid är den lätthanterliga lilla glädjespridaren de brukar träffa. Så nu har jag överlåtit åt den äldre generationen att ta dagens strider och sitter istället på stadens högskolebibliotek som lämpligt nog döpts till Orkanen, efter den konstanta motvinden som råder i tillvaron får vi fömoda. Det är en inte helt oangenäm arbetsplats och jag bläddrar lite i avhandlingar om barnlitteraturforskning, surfar och lyssnar på musik samtidigt som jag njuter av att inte bli blöt eftersom det regnar ute. Kaffe tog jag också med mig och snart ska jag värma lite fiskgratäng i mikron i lunchrummet. Fan vad fint jag har det! Ett sms avslöjade att hon faktiskt somnat och jag kan slappna av ytterligare och tror jag ska fira med en delicatoboll efter min sena lunch. Nu regnar det jättemycket och så länge jag slipper gå ut gör det INGENTING!!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar